Tandkirurgi på Amager – ved lidt mere omstændige problemer

Tandkirurgi kan blive nødvendigt, når der er behandlinger som kræver lidt mere end normalt. Hos os klares langt de fleste behandlinger af vores tandlæger eller af en tilknyttet kirurg. Derved er du sikret en tryg og effektiv behandling.

Hvornår er der behov for tandkirurgi?

• Fjernelse af visdomstænder. Mange visdomstænder bryder fint igennem tandkødet, men mangler tit plads. Dog sker det for nogle visdomstænder, at de ikke vokser ordenligt ud, og det kan derfor være nødvendigt med operation. Dette gør man for at sikre de omkringliggende tænder, så der ikke opstår betændelse eller skader på disse.

• Paradentose. Har du udviklet paradentose, kan operation være nødvendig. Her vil operationen sløve eller helt stoppe betændelsens- og sygdommens udvikling.

• Betændelse på en rodspids. Som vi også kort har skrevet om under rodbehandling, kan en ubehandlet betændelsestilstad udmønte sig i en betændt rodspids. Er en rodbehandling ikke nok til at løse problemet, vil et mindre kirurgisk indgreb være påkrævet.

Dette er 3 eksempler på, hvornår tandkirurgi kan være nødvendigt. Vi bestræber os altid på at levere smertefri behandling uanset indgrebets størrelse. Tandlægen vil ligeledes sætte dig ind i præcist, hvad behandlingen går ud på, så du føler dig helt tryg.

Tag kontakt til os i dag ved at ringe på: 32 54 56 74 Eller klik her og kontakt os!

Vi glæder os til at høre fra dig.